Carving Community

Forum för dig som gillar att ligga på rent skär med brädan.
Welcome to Carving Community Sign in | Join | Help
in Search

Cortina!

Last post 20 hours, 42 minutes ago by pallistik. 3 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  03-09-2008, 17:57 861

Cortina!

Hallå,

Är precis tillbaka efter två veckor i Cortina. Ett ställe som jag kan rekomendera mycket. Själva skidområdet är enormt med 6 olika områden att åka på. Faloria som man når från stationen har två riktigt elaka svarta nedfarter med ganska lite folk i om morgonen. Träffade en hel del Italienska carvers och två snowboardskolor hyr ut och lär ut carving. Hade en liten session en lördag där de flesta lyckades försova sig och sedan åka till fel berg... Men det är väl så i Italien;-)

Det kom en del snö och precis som förra gången jag var här så fick vi behålla lösnön för oss själva.

Alberto som kommer från Cortina klippte ihop en liten film. Ha dyker nog upp i Åre till HBU!

http://www.youtube.com/watch?v=mrLaPx5zTo8

/M

Brädor: Alpinepunk Afterburner, SuperSwede 190, Swell Panik 187, Dojor: Dee Luxe 325T, F2 Hurricane. Bindingar: Bomber TD2, F2 Carve RS.
  •  11-20-2008, 15:45 39214 in reply to 861

Re: Cortina!

Det där låter ju intressant. Att få åka redan i Augusti-September. Men hur många pister hade de öppet? Det är ju inte så högt uppe i Dolomiterna.

Prior 4 WD 179, Virus Stealth Carbon 171, Sims Burner 167, Sims Burner 188
  •  20 hours, 51 minutes ago 39215 in reply to 39214

Det är amerikanska datum dvs 03.09 är 9/3 alltså i mars!

Sorry!
    Brädor: Alpinepunk Afterburner, SuperSwede 190, Swell Panik 187, Dojor: Dee Luxe 325T, F2 Hurricane. Bindingar: Bomber TD2, F2 Carve RS.
  •  20 hours, 42 minutes ago 39218 in reply to 39215

Det lät ju allt för fint att vara sant. Jag har också varit i Dolomiterna, Val Gardena och gjort Sellaronda och det var verkligen gott om pister, nåt för varje smak.
    Prior 4 WD 179, Virus Stealth Carbon 171, Sims Burner 167, Sims Burner 188
View as RSS news feed in XML