Har bara provat min Burner 188 ett åk i vinter. Det var för tidigt på sessongen, då det var stenhårt. Hadde inte fått igång tekniken då, så jag var stel som en pinne och blev vettskrämd och deprimerad. Men har ett extra sett med Catek bindningar nu, så skall försöka lufta Burnern mer nästa vinter (otrooligt vad snabbt vintrarna går...! )
Det är ju klart att bredare stance ger bättre balans. Jag känner mig säkrare då. Men jag skall prova att korta ned stancen nästa vinter. (49cm nu, och jag är 183lång)
Skall ta och slipa skarpare vinkel på stålkanterna med. 88 eller 87 grader, och hänga kanterna om det blir för agressivt (först bak, sen ev fram..)
Massa snö hör, men vi är mitt en veckas reg nu. Skall trotsa vädret i morgon och carva lite slush. Till helgen blir det sol igen, men då måste jag åka skidor i stället pga jobbet :( sen stänger vi...
Lite tråkigt, men ser fram emot fina toppturer på min nya splitboard. Snabba offpist-skating turere på morgonskare. Och kiting såklart.
Skall bli högtryck näste vecka. Tror på att det ligger kvar hela Maj :)
HemsedalBikeparkAfterburner. RadAir Hornet. Voilé Swallow SD. Burton Fish. Dynastar 4807. Dynastar Speedcours.