Mattias R:?? Och du har åkt Skwal?? Och frågar varför??
Trots att jag endast åkt Skwal i ca 1 vecka så kan jag köra fortare och mer kontrollerat(i hög fart alltså) med Skwal än med alpinbräda. Undantaget är kanske om jag kör på min nyinköpta Burner 197...
Det är kul med variation! Det utvecklar åkningen... Och ingen kan väl neka till att Skwal utvecklar balansen??
Ær det din Panther du jømfør med?? Jag upplever att kant trycket blir vældigt mærkligt pga den mærkliga bindnings placeringen..
Jag har gett Skwal runt 1,5 vecka.
Håller med om att en pist Skwal ær tryggare på kan pga den ringa bredden, som ger liten hæv arm.
Men ændå så upplever jag større trygghet på lægre bindningsvinklar, då det kænns lættare att slappna av och dæmpa ojæmnheter..
Jag funderar på att borra i nya inserts på Panthern før att kunna montera Catek bindningarna på centerlinjen, och med lægre vinklar..
Kanske mitt problem ligger i att jag har ganska mycket duckstance på mina føtter nær jag går. Har Thias bindningarn så mycket isærvinklade som det går nu...
HemsedalBikeparkAfterburner. RadAir Hornet. Voilé Swallow SD. Burton Fish. Dynastar 4807. Dynastar Speedcours.